T

COOOOL NAME 

THE  POWER  OF  LANGUAGE

1/10

2017

КОММУНИКАЦИЯ С АУДИТОРИЕЙ ЧЕРЕЗ ВИЗУАЛЬНЫЕ
КОНЦЕПЦИИ И ИНТЕРАКТИВНЫЙ ДИЗАЙН

«ХУДОЖЕСТВЕННОЕ И НАУЧНО-ТЕХНИЧЕСКОЕ ТВОРЧЕСТВО» 

(ХИ-ХИ)

2/10

1966

Вячеслав КОЛЕЙЧУК. Структура, 1966        /        CARLO VIVARELLI, BU MA XIT, 1947

«ПРОЦЕСС СОЗДАНИЯ ФОРМЫ И ПРОЦЕСС РЕФЛЕКСИИ НА ЕЕ СОЗДАНИЕ в искусстве отличен от естественно-научных областей»  

ПОТЕНЦИАЛ
ВИзуаьности

3/10

1914

«Полет Васи Каменского на аэроплане в Варшаве»
из сборника «Танго с коровами. Железобетонные поэмы»

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/214143282?color=2c30a2&title=0&byline=0&portrait=0" width="871" height="490" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>

4/10

2017

Laurel Halo - Jelly BY Bureau Mirko Borsche

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/125044590?color=2c30a2&title=0&byline=0&portrait=0" width="871" height="490" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe> <p><a href="https://vimeo.com/125044590">Blueprint video essay for H&M Conscious</a> from <a href="https://vimeo.com/user33558614">theblueprintmag</a> on <a href="https://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

5/10

2015

H&M CONSCIOUS PROJECT FOR BLUEPRINT

Brian Stauffer’s illustration for the New York Times, 2014 

ДЛЯ МНОГИХ ПРОИЗВЕДЕНИЙ ИСКУССТВА
И ДИЗАЙНА XX ВЕКА характерно стремление раздвинуть границы визуальной формы

Словесное сообщение, помещенное рядом с изображением не просто дублирует значение нарисованного предмета, а с помощью слова как графического знака подчеркивает символичность, вечность и сущность изображенного.

YOUR VIEWER:
more visually literate and skeptical than ever.

I wanted it to speak to the fluidity of millennials today who seek to defy classification. People who belong and don’t belong at the same time.

мода

FASHION IS OBSESSED WITH CONSTRUCTING FANTASTICAL WORLDS THAT TEND TO REINFORCE WHITE, HETERONORMATIVE IDEALS.

identity is a fluid construct

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/232574053?color=2c30a2&title=0&byline=0&portrait=0" width="871" height="490" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>

6/10

2017

SASHA BELYAEVA FOR VOGUE.RU

None of us have to be who we were yesterday, tomorrow. In other words, be whoever you want to be.

Nº12 

5/6

Nº12     –    demand attention     –    THE BLUEPRINT

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/143655102?color=2c30a2&title=0&byline=0&portrait=0" width="871" height="366" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>

We’re more concerned with appearing real than being real. 

MAURIZIO CATTELAN — Haven’t truth and facts themselves become irrelevant, compared with emotions?


TORBJоRN RоDLAND — Far from it. And it’s not an either/or. You can find truth in emotions, and feelings in facts. It’s our job to find ways out of the pluralistic funhouse, where truth was fragmented and lost among a million individual perspectives and voices. And the way out is through knowing yourself. The solution isn’t to retract to a single traditional voice — the constant call from the old tower — but to identify with the place within yourself that can sprout a multitude of perspectives. This is why art will turn spiritual after having focused on quotes, signs, and surfaces for a while.

Authenticity has been weaponized

INTELLECTUAL vs ACCESSIBLE

How do you make something elegant but also crude? How can you contextualize identity in a way that’s refined but also raw at the same time?

Чем раньше бренды признают, что перформативная аутентичность является ошибочной концепцией, тем скорее вы сможете вести настоящую беседу с брендом.


Ребрендинг стал современным корпоративным зрелищем, и иногда он ужасно вредит

{"width":960,"column_width":480,"columns_n":2,"gutter":0,"line":20}
false
767
1300
false
{"mode":"page","transition_type":"slide","transition_direction":"horizontal","transition_look":"belt","slides_form":{}}
{"css":".editor {font-family: garamond-premier-pro-caption; font-size: 16px; font-weight: 400; line-height: 24px;}"}